Pre-owned collection

Pre-owned collection

                                                             MYoMY launches her very first Pre-owned collection consisting of a selection of pre-loved, second-hand and upcycled items. At MYoMY we are working towards a circular future. This includes taking care of, repairing, upcycling and recycling our products, but also encouraging reuse, sharing and exchange of used MYoMY bags. Will you give one of these bags a second life?

The launch of the Pre-owned collection is in line with our ‘YOU GOT THIS!’ campaign. The campaign reflects on 15 years of MYoMY, our impact and everything we have achieved together. There are already 250,000 MYoMY bags in the world and with this campaign we want to cherish these and inspire everyone to take extra good care of yourself and your MYoMY bag. YOU GOT THIS, you are already there, you already have so much beauty, you are a changemaker! The campaign was launched together with the brand campaign video made by MUMSTER MOVEMENT during our anniversary event at the A’DAM Tower in Amsterdam.

The first selection of Pre-owned bags contains two very special items. Two bags have been upcycled by artist Roxy van Bemmel giving them an extra special look. The other bags have been used and returned by their old owner to get a new home. Do you also have a MYoMY bag that you don’t actually use anymore but might make someone else happy? Or is your MYoMY bag really ready for recycling? Then hand in your bag via our “Bring it bag” campaign and receive a 25% discount voucher for a new or Pre-owned MYoMY bag!

View the whole Pre-owned collection here. 

Curious about the whole story behind the YOU GOT THIS! campaign? Read more here and be inspired by the entire brand campaign video produced by the talented team of MUMSTER MOVEMENT.

Every month we organize something around our anniversary year and the YOU GOT THIS! campaign. Keep an eye on our socials for all activities and promotions, such as Instagram via @myomy_official or sign up for our newsletter.

RELATED PRODUCTS

MY PAPER BAG Baby

hunter mid brown
hunter off-black
299,95

INTERESTING? ALSO READ...

MYoMY has now existed for 15 years and we celebrated this milestone on July 7, 2022 with an anniversary event at the impressive A'DAM Toren in Amsterdam. The afternoon and evening were about our anniversary campaign YOU GOT THIS! with which we want to inspire everyone to take extra good care of yourself and your belongings, such as your MYoMY bag. That is why we have treated all the MYoMY ambassadors and their bags to a relaxing program. In case you missed it, in this Journal article we would like to give you a glimpse of the event!
This year MYoMY exists 15 years and we celebrate that with the campaign: YOU GOT THIS! The accompanying video campaign, produced by MUMSTER MOVEMENT, was launched last Thursday during our anniversary event in the A'DAM Toren in Amsterdam. With the YOU GOT THIS! campaign we want to reflect on how far we have come, the impact we have made, the stuff we already have and all the people who have contributed to our chain of empowerment.
Last year, MYoMY became a certified B Corporation with a starting score of 102.6 points. And we are really proud of that! An achievement that further underlines our reason for existence as a social and sustainable enterprise. Proceeding from this process and with the new phase as a B Corp, we are also happy to share our Transparency Report of 2021.

Pre-owned collectie

Pre-owned collectie

                                                             MYoMY lanceert haar allereerste Pre-owned collectie die bestaat uit een selectie pre-loved, tweedehands en upcycled items. Bij MYoMY werken we aan een circulaire toekomst. Hier hoort het verzorgen, repareren, upcyclen en recyclen van onze producten bij, maar ook het stimuleren van hergebruik, delen en ruilen van gebruikte MYoMY tassen. Geef jij één van deze tassen een tweede leven?

De lancering van de MYoMY Pre-owned collectie sluit aan bij de ‘YOU GOT THIS!’ campagne. De campagne staat stil bij 15 jaar MYoMY, haar impact en alles wat we met elkaar bereikt hebben. Zo zijn er al 250.000 Fair Trade MYoMY tassen in de wereld en met deze campagne willen we deze koesteren en iedereen inspireren om extra goed voor jezelf en jouw MYoMY tas te zorgen. YOU GOT THIS, ofwel, je bent er al, je hebt al zoveel moois, je bent een changemaker! De campagne werd afgetrapt met de brandcampagne video gemaakt door MUMSTER MOVEMENT tijdens ons jubileum event in de A’DAM Toren in Amsterdam

In de eerste selectie aan Pre-owned tassen zitten twee heel bijzondere exemplaren. Twee tassen zijn namelijk geupcycled door kunstenaar Roxy van Bemmel waardoor ze een extra bijzondere look hebben. De andere tassen zijn gebruikt en ingeleverd door hun oude eigenaar om een nieuw thuis te krijgen. Heb jij ook een MYoMY tas die je eigenlijk niet meer gebruikt maar misschien iemand anders blij kan maken? Of is jouw MYoMY tas echt toe aan recycling? Lever je tas dan in via onze “Bring it bag” campagne en ontvang een voucher van 25% korting voor een nieuwe of Pre-owned MYoMY tas!

Bekijk de hele Pre-owned collectie hier. 

Nieuwsgierig naar het hele verhaal achter de YOU GOT THIS! campagne? Lees hier meer en laat je inspireren door de hele brandcampagne video geproduceerd door het talentvolle team van MUMSTER MOVEMENT.

Elke maand organiseren wij iets rondom ons jubileum jaar en de YOU GOT THIS! campagne. Hou voor alle activiteiten en acties onze socials in de gaten, zoals Instagram via @myomy_official of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

GERELATEERDE PRODUCTEN

MY PAPER BAG Baby

hunter mid brown
hunter off-black
299,95

INTERESSANT? LEES OOK...

MYoMY bestaat 15 jaar en dat hebben we op 7 juli 2022 groots gevierd met een jubileum event bij de indrukwekkende A'DAM Toren in Amsterdam. De middag en avond stonden in het teken van onze jubileum campagne YOU GOT THIS! waarbij we iedereen willen inspireren om extra goed voor jezelf en je spullen, zoals je MYoMY tas, te zorgen. Daarom hebben we al de MYoMY ambassadeurs en hun tas getrakteerd op een ontspannen programma. Voor het geval je het gemist hebt, in deze Journal geven we je graag een glimp van het event!
Dit jaar bestaat MYoMY 15 jaar en dat vieren we met de campagne: YOU GOT THIS! De bijbehorende videocampagne, geproduceerd door MUMSTER MOVEMENT, lanceerde we afgelopen donderdag tijdens ons jubileum event in de A'DAM Toren in Amsterdam. Met de YOU GOT THIS! campagne willen wij bij MYoMY stilstaan bij hoe ver we zijn gekomen, de impact die we hebben gehad, wat we al bezitten en de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt.
Afgelopen jaar werd MYoMY een gecertificeerde B Corporation met een startscore van 102,6 punten. En daar zijn we trots op! Een prestatie die onze reden van bestaan als sociale en duurzame onderneming extra onderstreept. Vanuit dit proces en de nieuwe fase als B Corp delen wij ook graag ons Transparantie Rapport van 2021.

After movie – anniversary event

AFTER MOVIE

Anniversary event

                                                            MYoMY has now existed for 15 years and we celebrated this milestone on July 7, 2022 with an anniversary event at the impressive A’DAM Toren in Amsterdam. The afternoon and evening were about our anniversary campaign YOU GOT THIS! with which we want to inspire everyone to take extra good care of yourself and your belongings, such as your MYoMY bag. That is why we have treated all the MYoMY ambassadors and their bags to a relaxing program. In case you missed it, in this Journal article we would like to give you a glimpse of the event!

During the ‘YOU GOT THIS!’ anniversary event we launched the brand campaign video made by MUMSTER MOVEMENT, you could enjoy a massage in the MYoMY SPA while your bag was being polished, returned for repair or upcycled by artist Roxy van Bemmel. We gave a look behind the scenes of how a MYoMY bag is made and there were various exhibitions on innovative materials and about upcycled items designed by Ramon Middelkoop and Domino Vugts. In addition to these activities, we organized two talks moderated by Chanel Trapman. She first spoke with Marja Baas (founder MYoMY), Stefan Panhuijsen (director Social Enterprise) and Fair Trade producers and partners of MYoMY: Taslima Miji (founder Leatherina) and Lee Saville (founder DECE) about the importance of social entrepreneurship and collaboration. She then talked to Iris Houthoff  (founder Mylium) about the future of textiles made from fungi and she spoke with Serge Raaijmakers (Agent AppleSkin™) about the developments surrounding AppleSkin™.

It was an event full of inspiration and fun. Watch the after movie below:

Watch entire after movie produced by Martina Novakova via YouTube.

Curious about the whole story behind the YOU GOT THIS! campaign? Read more here and be inspired by the entire brand campaign video produced by the talented team of MUMSTER MOVEMENT.

Every month we organize something around our anniversary year and the YOU GOT THIS! campaign. Keep an eye on our socials for all activities and promotions, such as Instagram via @myomy_official or sign up for our newsletter.

RELATED PRODUCTS

INTERESTING? ALSO READ...

This year MYoMY exists 15 years and we celebrate that with the campaign: YOU GOT THIS! The accompanying video campaign, produced by MUMSTER MOVEMENT, was launched last Thursday during our anniversary event in the A'DAM Toren in Amsterdam. With the YOU GOT THIS! campaign we want to reflect on how far we have come, the impact we have made, the stuff we already have and all the people who have contributed to our chain of empowerment.
This year we are celebrating our 15th anniversary at MYoMY! And although we don't want to reveal too much about what we have in store for you this year, we would like to take you back in time. Check out the highlights of our journey over the past fifteen years below. A journey full of special collaborations, developments, sustainable designs and changemakers who work together for a better and fairer world.
When Taslima witnessed the Rana Plaza disaster in 2013, she decided she wanted to take action. This is how the idea for her own company was born: Leatherina, founded in 2016 and now a Fair Trade certified production company specialized in leather goods. Taslima now employs about 40 women and men who work under good conditions, for fair wages and with equal opportunities to learn and dream.

After movie – jubileum event

AFTER MOVIE

Jubileum event

                                                             MYoMY bestaat 15 jaar en dat hebben we op 7 juli 2022 groots gevierd met een jubileum event in de indrukwekkende A’DAM Toren in Amsterdam. De middag en avond stonden in het teken van onze jubileum campagne YOU GOT THIS! waarbij we iedereen willen inspireren om extra goed voor jezelf en je spullen, zoals je MYoMY tas, te zorgen. Daarom hebben we al de MYoMY ambassadeurs en hun tas getrakteerd op een ontspannen programma. Voor het geval je het gemist hebt, in deze Journal geven we je graag een glimp van het event!

Tijdens het ‘YOU GOT THIS!’ jubileum event lanceerde we de brandcampagne video gemaakt door MUMSTER MOVEMENT, kon je in de MYoMY SPA genieten van een massage terwijl je tas werd gepoetst, ingeleverd werd voor reparatie of door kunstenaar Roxy van Bemmel werd geupcycled. We gaven een kijkje achter de schermen over hoe een MYoMY tas gemaakt wordt en er waren verschillende exposities te zien over innovatieve materialen en over upcycled items ontworpen door Ramon Middelkoop en Domino Vugts. Naast deze activiteiten organiseerde we twee talks, moderated door Chanel Trapman. Ze sprak eerst met Marja Baas (oprichtster MYoMY), Stefan Panhuijsen (directeur Social Enterprise) en Fair Trade producenten en partners van MYoMY: Taslima Miji (oprichtser Leatherina) en Lee Saville (oprichter DECE) over het belang van sociaal ondernemerschap en samenwerking. Daarna ging ze in gesprek met Iris Houthoff  (oprichtster Mylium) over de toekomst van textiel gemaakt van schimmels en sprak ze met Serge Raaijmakers (Agent AppleSkin™) over de ontwikkelingen rondom AppleSkin™.

Het was een event vol inspiratie en gezelligheid. Bekijk hieronder de after movie:

Bekijk hele after movie geproduceerd door Martina Novakova via Youtube.

Nieuwsgierig naar het hele verhaal achter de YOU GOT THIS! campagne? Lees hier meer en laat je inspireren door de hele brandcampagne video geproduceerd door het talentvolle team van MUMSTER MOVEMENT.

Elke maand organiseren wij iets rondom ons jubileum jaar en de YOU GOT THIS! campagne. Hou voor alle activiteiten en acties onze socials in de gaten, zoals Instagram via @myomy_official of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

GERELATEERDE PRODUCTEN

MY PAPER BAG Baby

hunter mid brown
hunter off-black
299,95

INTERESSANT? LEES OOK...

Dit jaar bestaat MYoMY 15 jaar en dat vieren we met de campagne: YOU GOT THIS! De bijbehorende videocampagne, geproduceerd door MUMSTER MOVEMENT, lanceerde we afgelopen donderdag tijdens ons jubileum event in de A'DAM Toren in Amsterdam. Met de YOU GOT THIS! campagne willen wij bij MYoMY stilstaan bij hoe ver we zijn gekomen, de impact die we hebben gehad, wat we al bezitten en de mensen die dit mogelijk hebben gemaakt.
Dit jaar vieren wij bij MYoMY ons 15 jarig jubileum! En hoewel we nog niet te veel willen verklappen over wat wij dit jaar voor jou in petto hebben, nemen we je wel graag mee terug in de tijd. Bekijk hieronder de hoogtepunten van onze reis van de afgelopen vijftien jaar. Een reis vol bijzondere samenwerkingen, ontwikkelingen, duurzame designs en changemakers die samen werken aan een betere en eerlijkere wereld. 
Toen Taslima (45) uit Bangladesh in 2013 getuige was van de Rana Plaza ramp, besloot zij dat ze actie wilde ondernemen. Zo ontstond het idee voor haar eigen onderneming: Leatherina (2016), een ondertussen Fair Trade gecertificeerd productiebedrijf gespecialiseerd in lederwaren. Taslima heeft nu zo’n 40 vrouwen en mannen in dienst die werken onder goede omstandigheden, voor een eerlijk loon en met gelijke kansen om zich te ontwikkelen, te leren en te dromen.

YOU GOT THIS! 15 jaar empowerment

YOU GOT THIS!

15 jaar empowerment

                                                             Dit jaar bestaat MYoMY 15 jaar en dat vieren we met de campagne: YOU GOT THIS! De bijbehorende videocampagne, geproduceerd door MUMSTER MOVEMENT, lanceerde we afgelopen donderdag tijdens ons jubileum event in de A’DAM Toren in Amsterdam. Met de YOU GOT THIS! campagne willen we stilstaan bij hoe ver we zijn gekomen, de impact die we hebben gemaakt, de spullen die we hebben en al de mensen die aan onze keten van empowerment hebben bijgedragen.

Met de YOU GOT THIS! campagne vieren we 15 jaar empowerment, want de afgelopen 15 jaar hebben wij van maker tot drager 250.000 prachtige MYoMY tassen gecreëerd en gebruikt. En dat zijn niet zomaar tassen. Deze tassen, en dus ook jouw MYoMY tas, hebben gezorgd voor enorm veel Fairtrade werkuren, empowerment en betekenis voor de makers en onze productiepartners in Bangladesh, Roemenië en India. Tijdens de paneltalk op het jubileum event werd deze impact extra duidelijk. Via een live-verbinding gingen we in gesprek met Taslima Miji (oprichtster van Leatherina in Bangladesh) en met Lee Saville (oprichter van DECE in Roemenië). Lee vertelde bijvoorbeeld: ‘Het creëren van banen hier in Roemenië is van onschatbare waarde. Werk is hier zoveel meer dan gewoon werk, het is iemands waardigheid.’ Samen gaan we door met onze missie om in 2030 1 miljoen Fairtrade werkuren te hebben gerealiseerd.

‘Werk is hier zoveel meer dan gewoon werk, het is iemands waardigheid.’ – Lee Saville (oprichter DECE, Roemenië)

Maar de impact van onze tassen gaat verder bij de dragers van onze tassen, bij jou. Steeds vaker horen wij verhalen van mensen die hun MYoMY tas soms al meer dan 10 jaar bezitten. Een MYoMY tas is voor de drager vaak ook meer dan een tas, het is een product vol herinneringen die in het leer verwerkt zitten met hier en daar een kras en een vlek. Dit maakt een lederen tas vaak alleen maar mooier en meer geliefd. Met de YOU GOT THIS! campagne nodigen we je uit om jezelf en je spullen extra te waarderen: want alles wat je nodig hebt is er al! Laten we onszelf wat extra liefde geven en onze spullen extra goed verzorgen. Laten we ze repareren of upcylcen als het kan, en recyclen als het echt nodig is. Psssst: YOU GOT THIS!

Laat je inspireren door de hele YOU GOT THIS! campagne video geproduceerd door het talentvolle team van MUMSTER MOVEMENT:

Bekijk hele campagne video via Youtube.

Elke maand organiseren wij iets rondom ons jubileum jaar en de YOU GOT THIS! campagne. Hou voor alle activiteiten en acties onze socials in de gaten, zoals Instagram via @myomy_official of schrijf je in voor onze nieuwsbrief.

Meer informatie over het verzorgen, repareren en recyclen van jouw MYoMY tas? Bekijk hier de onderhoudsgids!

Benieuwd naar het jubileum event? Bekijk hier de after movie .

GERELATEERDE PRODUCTEN

MY PAPER BAG Baby

hunter mid brown
hunter off-black
299,95

INTERESSANT? LEES OOK...

Dit jaar vieren wij bij MYoMY ons 15 jarig jubileum! En hoewel we nog niet te veel willen verklappen over wat wij dit jaar voor jou in petto hebben, nemen we je wel graag mee terug in de tijd. Bekijk hieronder de hoogtepunten van onze reis van de afgelopen vijftien jaar. Een reis vol bijzondere samenwerkingen, ontwikkelingen, duurzame designs en changemakers die samen werken aan een betere en eerlijkere wereld. 
Dit jaar viert MYoMY haar 15-jarig jubileum en stellen wij tijdens Fashion Revolution Week 2022 ook graag weer verschillende mooie mensen achter ons merk aan jullie voor. We vroegen 15 makers van jouw MYoMY tas wat hun droom is. Groot of klein, dat maakt niet uit.
Toen Taslima (45) uit Bangladesh in 2013 getuige was van de Rana Plaza ramp, besloot zij dat ze actie wilde ondernemen. Zo ontstond het idee voor haar eigen onderneming: Leatherina (2016), een ondertussen Fair Trade gecertificeerd productiebedrijf gespecialiseerd in lederwaren. Taslima heeft nu zo’n 40 vrouwen en mannen in dienst die werken onder goede omstandigheden, voor een eerlijk loon en met gelijke kansen om zich te ontwikkelen, te leren en te dromen.

YOU GOT THIS! 15 years of empowerment

YOU GOT THIS!

15 years of empowerment

                                                             This year MYoMY exists 15 years and we celebrate that with the campaign: YOU GOT THIS! The accompanying video campaign, produced by MUMSTER MOVEMENT, was launched last Thursday during our anniversary event in the A’DAM Toren in Amsterdam. With the YOU GOT THIS! campaign we want to reflect on how far we have come, the impact we have made, the stuff we already have and all the people who have contributed to our chain of empowerment.

With the YOU GOT THIS! campaign we celebrate 15 years of empowerment, because over the past 15 years we have created and used 250,000 beautiful MYoMY bags from maker to wearer. And they aren’t simply bags. These bags, and therefore your MYoMY bag, have provided an enormous amount of Fairtrade working hours, empowerment and meaning for the makers and our production partners in Bangladesh, Romania and India. This impact became even more apparent during the panel talk at our anniversary event. Via a live connection we talked to Taslima Miji (founder of Leatherina in Bangladesh) and Lee Saville (founder of DECE in Romania). For example, Lee said: “Creating jobs here in Romania is invaluable. Work here is so much more than just work, it’s someone’s dignity.’ Together we will continue with our mission to achieve 1 million Fairtrade working hours by 2030.

“Work here is so much more than just work, it’s one’s dignity.” – Lee Saville (Founder DECE, Romania)

But the impact of our bags goes further with the wearers of our bags, with you. More and more often we hear stories from people who have sometimes owned their MYoMY bag for more than 10 years. A MYoMY bag is often more than a bag for the wearer as well. It is a product full of memories that are incorporated into the leather with here and there a scratch and a stain. This often only makes a leather bag more beautiful and more loved. With the YOU GOT THIS! campaign, we invite you to appreciate yourself and your belongings even more: because everything you need is already there! Let’s give ourselves some extra love and take extra care of our stuff. Let’s repair or upcycle them if we can, and recycle if we really need to. Pssst: YOU GOT THIS!

Be inspired by the whole YOU GOT THIS! campaign video produced by the talented team of MUMSTER MOVEMENT:

Watch the campaign video via YouTube.

Every month we organize something around our anniversary year and the YOU GOT THIS! campaign. Keep an eye on our socials for all activities and promotions, such as Instagram via @myomy_official or sign up for our newsletter.

Would you like more information about caring for, repairing and recycling your MYoMY bag? Take a look at our care guide!
Curious about the event? Watch the after movie here.

RELATED PRODUCTS...

MY PAPER BAG Square mini

appleskin black
appleskin blue
appleskin burgundy
appleskin camel
149,95

INTERESTING? ALSO READ...

This year we are celebrating our 15th anniversary at MYoMY! And although we don't want to reveal too much about what we have in store for you this year, we would like to take you back in time. Check out the highlights of our journey over the past fifteen years below. A journey full of special collaborations, developments, sustainable designs and changemakers who work together for a better and fairer world.
This year MYoMY celebrates her 15th anniversary and during Fashion Revolution Week 2022 we would again like to introduce you to several beautiful people behind our brand. We asked 15 makers of your MYoMY bag what their dream is. Big or small, that doesn't matter.
When Taslima witnessed the Rana Plaza disaster in 2013, she decided she wanted to take action. This is how the idea for her own company was born: Leatherina, founded in 2016 and now a Fair Trade certified production company specialized in leather goods. Taslima now employs about 40 women and men who work under good conditions, for fair wages and with equal opportunities to learn and dream.

Pregnancy in the Netherlands or in Bangladesh

Pregnancy in the Netherlands or in Bangladesh:
the differences are big

                                                             In the Netherlands, the announcement of a pregnancy or birth is often a reason to float on a cloud of happiness for months. In Bangladesh the situation is different, socially and economically. Women often do not even dare to share that they are pregnant. Together with the Dutch Talita Kalloe and our Bengali production partner Taslima Miji, we explore the theme in both countries during the week of Mother’s Day.

Talita’s story

Talita Kalloe, founder of the online magazine Soul Stores, is overjoyed to find out she is expecting her second daughter, Ava Rosa: “Everyone was thrilled and excited to have Ava arrive. She wasn’t necessarily planned, but we knew that if I got pregnant a second time, she would be very welcome.”

She gave birth at home under supervision and together with her husband Tim, who received the baby in a birthing bath. Talita prepared herself well for childbirth; she immersed herself in Ayurveda, coped well with the contractions thanks to a hypno birthing course, and froze a number of meals so that she had enough food for the weeks after the birth. Talita also had a lot of support from the midwife, the maternity nurses and a doula: “I think they have been an indispensable part in how calm, prepared and loving my delivery and maternity period went.”

“I think they have been an indispensable part in how calm, prepared and loving my delivery and maternity period went.”

Sultana’s story

More than 7,000 kilometers away, in Dhaka Bangladesh, Sultana also gave birth. It is her first child. Her pregnancy was turbulent and with minimal support. Her husband, unlike Talita’s husband, didn’t really care about her. For fear of being fired, Sultana hid her pregnancy from the outside world. Only after five months did Sultana gather the courage to inform her employer, Taslima Miji (founder of Leatherina) about her pregnancy.

The fear of Sultana is not unusual, in Bangladesh it often happens that pregnant women are fired. Fortunately, her fear turned out to be unnecessary. Taslima, who is a single mother herself, was overjoyed for her. She even organized a baby shower for Sultana and decided to arrange maternity leave with the help of MYoMY, which is very unique in Bangladesh.

However, the maternity leave did not go down well with Sultana’s husband. The predominantly masculine culture in Bangladesh is based on the man as the breadwinner and not the woman. Taslima says: “her husband wanted to collect the money himself, and then invest it. I didn’t believe that. I went to Sultana’s house with a colleague and told him that Sultana would receive the money and that she could simply come back to work after her leave.” In the meantime, Sultana has chosen for herself,  has broken ties with her husband and no longer has contact with him. “She’s okay with it.”

Fortunately, Talita could count on the support of her husband during her pregnancy, the delivery and during the maternity period: “Tim was my biggest support and rock. He knew exactly what to do, was fully subservient to my needs and followed me and my birthing body. He has bathed with me during both births, taking care of his daughters with his own hands. We were very close during my deliveries and I really don’t know how I would have done without him.”

“I like to take on the challenge, who else is going change things?”

women’s emancipation

The differences between the stories of Sultana and Talita seem great, but also in the Netherlands a social revolution was needed to tackle the division of roles. It was not until the end of the 1950s that women were given the same rights as men. The pill as contraception and the right to abortion allowed women in the Netherlands to take their future into their own hands. Taslima hopes that a similar revolution will take place in Bangladesh in the coming years. Contraception and financial independence play an important role in this, allowing women to choose their own dreams and happiness. In any case, Taslima does everything it can to inspire as many women as possible: “I like to take on the challenge, who else is going change things?”

Much has changed in the division of roles between men and women since emancipation and this is still developing in the Netherlands. With the rise of maternity leave for partners, there is more and more room for men to also take on part of the care for the children. This can mean a lot in the freedom for women, Talita also knows: “When I started working again after Malía’s birth, Tim decided to work three days a week, one day at the weekend so that he could spend most of the time at home. Malía did not have to go to daycare the first year. It is very special that he wanted and was able to do this and not a standard voluntary choice for a man. This gave me the space to further develop myself as an entrepreneur and to create beautiful things. I have great admiration for how he has taken up parenting and how well he has supported Malía’s development.”

Both Talita and Taslima prove that motherhood and entrepreneurship can go hand in hand and that by questioning gender roles, we can take many more steps towards global empowerment of women. By sharing their stories and by supporting Taslima with her mission, we can make a difference. From the Netherlands to Bangladesh. 

Mother’s Day tip

If you want to put a mother or mommy-to-be in the spotlight during Mother’s Day, the MY PAPER BAG Baby might just be the perfect gift. This beautiful diaper bag (which can also be used as a work bag) is Fair Trade produced and contributes to MYoMY’s mission to create as many fair trade working hours as possible with a chain of empowerment. But that is not everything! With every purchase of the MY PAPER BAG Baby, MYoMY donates 8 euros to Plan International NL. The amount required for an official birth certificate. Worldwide, more than 290 million children under the age of 5 are not legally registered. Birth registration is extremely important for their future. With a birth certificate, children can get health care, register for an exam, apply for ID and vote later in life. Read here more about the collaboration between MYoMY and PLAN International NL.

RELATED PRODUCTS

MY PAPER BAG Baby

hunter mid brown
hunter off-black
299,95

INTERESTING? ALSO READ...

This year MYoMY celebrates her 15th anniversary and during Fashion Revolution Week 2022 we would again like to introduce you to several beautiful people behind our brand. We asked 15 makers of your MYoMY bag what their dream is. Big or small, that doesn't matter.
When Taslima witnessed the Rana Plaza disaster in 2013, she decided she wanted to take action. This is how the idea for her own company was born: Leatherina, founded in 2016 and now a Fair Trade certified production company specialized in leather goods. Taslima now employs about 40 women and men who work under good conditions, for fair wages and with equal opportunities to learn and dream.
This year we are celebrating our 15th anniversary at MYoMY! And although we don't want to reveal too much about what we have in store for you this year, we would like to take you back in time. Check out the highlights of our journey over the past fifteen years below. A journey full of special collaborations, developments, sustainable designs and changemakers who work together for a better and fairer world.

Zwangerschap in Nederland of in Bangladesh

Zwangerschap in Nederland of in Bangladesh:

de verschillen zijn groot

                                                             De aankondiging van een zwangerschap of geboorte is in Nederland vaak een reden om maandenlang te zweven op een wolk van geluk. In Bangladesh ligt dit sociaal en economisch anders. Daar durven vrouwen vaak niet eens te vertellen dat ze in verwachting zijn. Samen met de Nederlandse Talita Kalloe en onze Bengaalse productiepartner Taslima Miji, verkennen we in de week van Moederdag het thema in beide landen.

Het verhaal van Talita

Talita Kalloe, oprichtster van het online magazine Soul Stores, is dolgelukkig als ze erachter komt dat ze in verwachting is van haar tweede dochtertje, Ava Rosa: “Iedereen was ontzettend blij en verheugd op de komst van Ava. Ze was niet per se gepland, maar we wisten wel dat als ik voor een tweede keer zwanger zou zijn, dat ze heel erg welkom was.”

Haar bevalling deed ze thuis onder begeleiding en samen met haar man Tim, die de baby opving in een bevalbad. Talita bereidde zichzelf goed voor op de bevalling; ze verdiepte zich in Ayurveda, ving de weeën goed op dankzij een cursus hypno birthing, en vroor alvast een aantal maaltijden in zodat ze genoeg eten had voor in de weken na de bevalling. Ook had Talita veel steun aan de verloskundige, de kraamverzorgenden en een doula: “Ik denk dat ze een onmisbaar onderdeel zijn geweest in hoe kalm, rustig en liefdevol mijn bevalling en kraamtijd zijn verlopen.”

“Ik denk dat ze een onmisbaar onderdeel zijn geweest in hoe kalm, rustig en liefdevol mijn bevalling en kraamtijd zijn verlopen.”

Het verhaal van Sultana

Meer dan 7.000 kilometer verderop, in Dhaka Bangladesh, is ook Sultana bevallen. Het is haar eerste kindje. Haar zwangerschap verliep onstuimig en met minder ondersteuning zoals bij Talita. Haar man, in contrast met de man van Talita, bekommerde zich niet echt om haar. Uit angst om ontslagen te worden, hield Sultana haar zwangerschap verborgen voor de buitenwereld. Pas na vijf maanden verzamelde Sultana de moed om haar werkgever, Taslima Miji (oprichtster van Leatherina) in te lichten over haar zwangerschap.

De angst van Sultana is niet ongebruikelijk, in Bangladesh gebeurt het regelmatig dat zwangere vrouwen ontslagen worden. Gelukkig bleek haar angst onnodig. Taslima, die zelf alleenstaand moeder is, was dolblij voor haar. Ze organiseerde zelfs een babyshower voor Sultana en besloot in samenwerking met MYoMY zwangerschapsverlof te regelen, een unicum in Bangladesh.

Het verlof viel echter niet in goede aarde bij de man van Sultana. De overwegend masculine cultuur in Bangladesh, gaat uit van de man als broodwinner en niet de vrouw. Taslima vertelt: “haar man wilde het geld zelf innen, om het vervolgens te investeren. Dat geloofde ik niet. Ik ben samen met een collega naar het huis van Sultana gegaan, en heb hem verteld dat Sultana het geld zou krijgen en dat ze na haar verlof gewoon weer kon komen werken.” Inmiddels heeft Sultana gekozen voor zichzelf de banden gebroken met haar man, en heeft ze geen contact meer met hem. “Ze is er oké mee.”

Talita kon gelukkig wél rekenen op de steun van haar man tijdens haar zwangerschap, de bevalling en in de kraamtijd: “Tim was mijn grootste steun en toeverlaat. Hij wist precies wat hij moest doen, was volledig dienstbaar aan mijn behoeften en volgde mij en mijn barende lichaam. Hij heeft beide bevallingen bij me gezeten in bad en zijn dochters met zijn eigen handen opgevangen. Tijdens mijn bevallingen waren we innig verbonden met elkaar en ik weet echt niet hoe ik het zonder hem had moeten doen.”

“Ik ga graag de uitdaging aan, wie gaat er anders voor verandering zorgen?”

Vrouwen-emancipatie

De verschillen tussen de verhalen van Sultana en Talita lijken groot, maar ook in Nederland was er een maatschappelijke revolutie nodig om rolverdelingen aan te pakken. Pas aan het einde van de jaren vijftig kregen vrouwen dezelfde rechten als mannen. De pil als anticonceptie en het recht op abortus, gaven vrouwen in Nederland om hun toekomst in eigen handen te nemen. Taslima hoopt dat er de komende jaren een vergelijkbare revolutie plaats gaat vinden in Bangladesh. Anticonceptie en financiële onafhankelijkheid spelen hierbij een belangrijke rol, daarmee kunnen vrouwen kiezen voor hun eigen dromen en geluk. Taslima doet er in ieder geval alles aan zo veel mogelijk vrouwen te inspireren: “Ik ga graag de uitdaging aan, wie gaat er anders voor verandering zorgen?”

Sinds de emancipatie is er veel veranderd in de rolverdeling tussen man en vrouw en ook in Nederland is deze nog steeds in ontwikkeling. Met de opkomst van het geboorteverlof voor partners, is er steeds meer ruimte voor mannen om ook een deel van de zorg voor de kinderen op zich te nemen. Dit kan veel betekenen in de vrijheid voor vrouwen, weet ook Talita: “Toen ik na Malía’s geboorte weer begon met werken, besloot Tim drie dagen in de week te werken, waarvan een dag in het weekend zodat hij het merendeel thuis kon zijn met Malía en Malía het eerste jaar niet naar de opvang hoefde. Het is heel bijzonder dat hij dit wilde en kon doen en niet standaard een vrijwillige keuze voor een man. Hierdoor heb ik de ruimte gekregen om me als ondernemer verder te ontwikkelen en mooie dingen neer te zetten. Ik heb veel bewondering voor hoe hij het ouderschap heeft opgepakt en hoe goed hij de ontwikkeling van Malía heeft ondersteund.”

Zowel Talita als Taslima bewijzen dat moederschap en ondernemerschap hand in hand kunnen gaan én dat we door genderrollen te bevragen, nog veel meer stappen kunnen zetten in de richting van wereldwijde empowerment van vrouwen. Door hun verhalen te delen en door Taslima te ondersteunen in haar missie, kunnen we hierin het verschil maken. Van Nederland tot aan Bangladesh.  

Moederdag tip

Mocht je tijdens Moederdag een jonge moeder of mommy-to-be in het zonnetje willen zetten dan is de MY PAPER BAG Baby misschien wel het perfecte cadeau. Deze prachtige luiertas (die ook te gebruiken is als werktas) is Fair Trade geproduceerd en draagt bij aan de missie van MYoMY om zoveel mogelijk fair trade werkuren te creëren met een keten van empowerment. Maar dat is niet alles! Bij iedere aankoop van de MY PAPER BAG Baby doneert MYoMY 8 euro aan Plan International NL. Het bedrag dat nodig is voor een officieel geboorteakte. Wereldwijd zijn meer dan 290 miljoen kinderen onder de 5 jaar niet legaal geregistreerd. Een geboorteregistratie is ontzettend belangrijk voor hun toekomst. Met een geboorteakte kunnen kinderen gezondheidszorg krijgen, zich inschrijven voor een examen, een identiteitsbewijs aanvragen en op latere leeftijd stemmen. Lees hier meer over de samenwerking tussen MYoMY en PLAN International NL.

GERELATEERDE PRODUCTEN

MY PAPER BAG Baby

hunter mid brown
hunter off-black
299,95

INTERESSANT? LEES OOK...

Dit jaar viert MYoMY haar 15-jarig jubileum en stellen wij tijdens Fashion Revolution Week 2022 ook graag weer verschillende mooie mensen achter ons merk aan jullie voor. We vroegen 15 makers van jouw MYoMY tas wat hun droom is. Groot of klein, dat maakt niet uit.
Toen Taslima (45) uit Bangladesh in 2013 getuige was van de Rana Plaza ramp, besloot zij dat ze actie wilde ondernemen. Zo ontstond het idee voor haar eigen onderneming: Leatherina (2016), een ondertussen Fair Trade gecertificeerd productiebedrijf gespecialiseerd in lederwaren. Taslima heeft nu zo’n 40 vrouwen en mannen in dienst die werken onder goede omstandigheden, voor een eerlijk loon en met gelijke kansen om zich te ontwikkelen, te leren en te dromen.
Dit jaar vieren wij bij MYoMY ons 15 jarig jubileum! En hoewel we nog niet te veel willen verklappen over wat wij dit jaar voor jou in petto hebben, nemen we je wel graag mee terug in de tijd. Bekijk hieronder de hoogtepunten van onze reis van de afgelopen vijftien jaar. Een reis vol bijzondere samenwerkingen, ontwikkelingen, duurzame designs en changemakers die samen werken aan een betere en eerlijkere wereld. 

Dromen van de makers van jouw MYoMY tas

Dromen van de makers van jouw MYoMY tas

                                                             “Dromen zouden grenzeloos moeten zijn.” Dit zijn de krachtige woorden van onze Fair Trade productiepartner en changemaker Taslima Miji. In ons vorige Journal artikel vertelde zij over haar dromen en hoe zij zich elke dag inzet voor een eerlijkere mode-industrie in Bangladesh met gelijke kansen, voornamelijk voor vrouwen. De mogelijkheid om eindeloos te kunnen dromen is hierbij een belangrijk startpunt voor meer gelijkheid. Alleen als je mag en durft te dromen ontstaan er mogelijkheden, en dit is lang niet voor iedereen vanzelfsprekend.

Dhaka, Bangladesh is waar het activisme tegen fast fashion voor zowel Taslima als voor de oprichters van Fashion Revolution Week begon. Bij het instorten van de Rana Plaza fabriek in 2013 ontstond er bij hen maar ook bij vele anderen het gevoel: dit moet anders. Ondanks dat er stappen zijn genomen is helaas ook nu de boodschap van Fashion Revolution Week nog van belang. Want nog veel van de kleren en modeproducten die wij dragen worden gemaakt ten koste van een ander. Fashion Revolution Week zet zich als activistisch platform in om de mode-industrie maar ook consumenten wakker te schudden voor de misstanden in de sector.

MYoMY is al vanaf het begin een sociale onderneming en opgericht met het idee dat het anders kan en moet. Duurzame en fair trade producten die bijdragen aan gelijke kansen. Het is onze droom om met onze tassen een keten van empowerment te creëren, van maker tot drager. Dit jaar viert MYoMY haar 15-jarig jubileum en stellen wij tijdens Fashion Revolution Week 2022 ook graag weer verschillende mooie mensen achter ons merk aan jullie voor. We vroegen 15 makers van jouw MYoMY tas wat hun droom is. Groot of klein, dat maakt niet uit.

Rozina
Assembly Table Worker – Leatherina, Bangladesh
“It’s my dream to open up my own small handicraft factory in the future”

Peyara
Cutting and Trimming worker – RIFF Tannery, Bangladesh
“I live for my daughter, she is 20 years old and has been suffering from mental illness. I want to make sure I’m there for her and that is my biggest motivation in life. A good future for my children is my dream.”

Ioana
Seamstress – DECE, Romania
“This job learned me a lot of new skills, I dream that one day I will be a designer.”

Rehan
Fabricator – Stichwell, India
“I love my job as a manufacturer and the detailed work that goes into making every bag. I feel blessed with my job and the skill that I have. I want to pass on this knowledge to teach more young people.”

Eity
Multitasking Table Operator – Leatherina, Bangladesh
“I dream of making more beautiful bags to expand my talent and skills”

Mahbub
Sourcing Coordinator – Leatherina, Bangladesh
“My father is my inspiration and is always there when I need support. I dream of one day being an entrepeneur myself.”

Riya
Fabricator – Stichwell, India
“I have a good eye for detail so one day I hope to become head of quality control within the company.”

Mohin
Assistant colour matcher – Chang Hing Tannery, India
“By improving my technical knowledge in leather making I dream of owning my own house.”

Anca
Senior Textile hub worker – DECE, Romania
“My job at DECE enabled me to begin to pursue my dreams and improve my home. I want my children to have opportunities in life that I didn’t have when I was young.”

Habibur
Fabricator – Stichwell, India
“With my work I want to give my children a good education and independence.”

Jivan
Senior Leather hub worker – DECE, Romania
“I have started to extend and renovate my home that I hope to finish it soon. Like Anca, I also want my children to have more opportunities than I had when I was their age.”

Meem
Assistant Quality Control Operator – Leatherina, Bangladesh.
“I want to contribute to our country’s economy”

Modeshwar
Fabricator – Stichwell, India
“My dream is to become production manager one day.”

Livia
Textile hub worker – DECE, Romania
“Having my own job has enabled me to begin to build and furnish my own home that I dream of finishing.”

Hilary
Coating worker – Mabel (AppleSkin™), Italy
“I simply dream of peace for everyone”

GERELATEERDE PRODUCTEN

MY PAPER BAG Shopper

hunter mid brown
hunter off-black
hunter taupe
rambler black
rambler brandy
209,95

MY PAPER BAG Shopper

appleskin black
appleskin blue
appleskin burgundy
appleskin camel
209,95

INTERESSANT? LEES OOK...

Toen Taslima (45) uit Bangladesh in 2013 getuige was van de Rana Plaza ramp, besloot zij dat ze actie wilde ondernemen. Zo ontstond het idee voor haar eigen onderneming: Leatherina (2016), een ondertussen Fair Trade gecertificeerd productiebedrijf gespecialiseerd in lederwaren. Taslima heeft nu zo’n 40 vrouwen en mannen in dienst die werken onder goede omstandigheden, voor een eerlijk loon en met gelijke kansen om zich te ontwikkelen, te leren en te dromen.
MYoMY leerde het afgelopen jaar dat positieve impact en verandering ook zit in de kleine dingen die we doen. Van de keuzes die we elke dag maken, de producten die we kopen tot iets simpels maar krachtig als het delen van een glimlach. In dezelfde periode ontstond samen met onze partner Leatherina het idee voor de MY CHANGEMAKER BAG.
MYoMY werd in 2007 opgericht, nadat Marja Baas haar goedlopende uitgeverij had verkocht om zich in te zetten voor een betere wereld. Inmiddels zijn de duurzaam geproduceerde tassen van MYoMY te vinden in meer dan 200 verkooppunten in Nederland. Dankzij verschillende samenwerkingen die Marja in de afgelopen jaren aanging, is zij hard op weg om haar doel te behalen door de belangrijkste missie van MYoMY te realiseren; een keten van empowerment creëren voor een eerlijkere wereld.

Dreams of the makers of your MYoMY bag

Dreams of the makers of your MYoMY bag

                                                         “Dreams should be limitless”. These are the strong words of our Fair Trade production partner and changemaker Taslima Miji. In our previous Journal article she talked about her dreams and how she works every day for a fairer fashion industry in Bangladesh with equal opportunities, especially for women. The possibility to dream endlessly is an important starting point for more equality. Opportunities arise only if you are allowed and dare to dream, and this is not self-evident for everyone.

Dhaka, Bangladesh is where anti-fast fashion activism started for both Taslima and the founders of Fashion Revolution Week. When the Rana Plaza factory collapsed in 2013, they and many others felt the same: this has to change. Despite the steps that have been taken, the message of Fashion Revolution Week is unfortunately still important. Because many of the clothes and fashion products we wear are still made at the expense of someone else. Fashion Revolution Week is an activist platform to wake up the fashion industry, but also consumers, to the abuses in the sector.

MYoMY has been a social enterprise from the start and was founded with the idea that things can and should be done differently. Sustainable and fair trade products that contribute to equal opportunities. It is our dream to create a chain of empowerment, from maker to wearer. This year MYoMY celebrates her 15th anniversary and during Fashion Revolution Week 2022 we would again like to introduce you to several beautiful people behind our brand. We asked 15 makers of your MYoMY bag what their dream is. Big or small, it doesn’t matter.

Rozina
Assembly Table Worker – Leatherina, Bangladesh
“It’s my dream to open up my own small handicraft factory in the future”

Peyara
Cutting and Trimming worker – RIFF Tannery, Bangladesh
“I live for my daughter, she is 20 years old and has been suffering from mental illness. I want to make sure I’m there for her and that is my biggest motivation in life. A good future for my children is my dream.”

Ioana
Seamstress – DECE, Romania
“This job learned me a lot of new skills, I dream that one day I will be a designer.”

Rehan
Fabricator – Stichwell, India
“I love my job as a manufacturer and the detailed work that goes into making every bag. I feel blessed with my job and the skill that I have. I want to pass on this knowledge to teach more young people.”

Eity
Multitasking Table Operator – Leatherina, Bangladesh
“I dream of making more beautiful bags to expand my talent and skills”

Mahbub
Sourcing Coordinator – Leatherina, Bangladesh
“My father is my inspiration and is always there when I need support. I dream of one day being an entrepeneur myself.”

Riya
Fabricator – Stichwell, India
“I have a good eye for detail so one day I hope to become head of quality control within the company.”

Mohin
Assistant colour matcher – Chang Hing Tannery, India
“By improving my technical knowledge in leather making I dream of owning my own house.”

Anca
Senior Textile hub worker – DECE, Romania
“My job at DECE enabled me to begin to pursue my dreams and improve my home. I want my children to have opportunities in life that I didn’t have when I was young.”

Habibur
Fabricator – Stichwell, India
“With my work I want to give my children a good education and independence.”

Jivan
Senior Leather hub worker – DECE, Romania
“I have started to extend and renovate my home that I hope to finish it soon. Like Anca, I also want my children to have more opportunities than I had when I was their age.”

Meem
Assistant Quality Control Operator – Leatherina, Bangladesh.
“I want to contribute to our country’s economy”

Modeshwar
Fabricator – Stichwell, India
“My dream is to become production manager one day.”

Livia
Textile hub worker – DECE, Romania
“Having my own job has enabled me to begin to build and furnish my own home that I dream of finishing.”

Hilary
Coating worker – Mabel (AppleSkin™), Italy
“I simply dream of peace for everyone”

RELATED PRODUCTS

MY PAPER BAG Shopper

hunter mid brown
hunter off-black
hunter taupe
rambler black
rambler brandy
209,95

MY PAPER BAG Shopper

appleskin black
appleskin blue
appleskin burgundy
appleskin camel
209,95

INTERESTING? ALSO READ...

When Taslima witnessed the Rana Plaza disaster in 2013, she decided she wanted to take action. This is how the idea for her own company was born: Leatherina, founded in 2016 and now a Fair Trade certified production company specialized in leather goods. Taslima now employs about 40 women and men who work under good conditions, for fair wages and with equal opportunities to learn and dream.
Last year MYoMY learned that positive impact and change can also be found in the small things we do. From the everyday choices we make and the products we buy to something so simple yet powerful like sharing a smile. In the same period we created the idea for the MY CHANGEMAKER BAG, together with our production partner Leatherina.
MYoMY was founded in 2007 after Marja Baas sold her successful publishing company to dedicate herself to making the world a better place. Since then, MYoMY’s fair trade produced bags are for sale at more than 200 stores across the Netherlands and beyond. Because of multiple collaborations with fair trade production partners, Marja and MYoMY are getting closer to achieving their goal: creating a chain of empowerment for a fairer world.