Gratis verzending vanaf €50

Klantenservice

Productie & Duurzaamheid

Wat maakt MYOMY een duurzaam merk?

MYOMY do goods werkt hard aan de 3 pilaren die centraal staan als het gaat om duurzaamheid. Het versterken van onze ambachtslieden, het gebruiken van duurzame materialen en het promoten van eerlijke fashion.

Lees hier alles over op de MYOMY pagina.

Hoe duurzaam is de productie van MYOMY producten?

De tassen worden op een fair trade manier geproduceerd en alle productiemethoden zijn energie-efficiënt en milieuvriendelijk. Hiermee creëren we niet alleen een positieve impact op milieukundige vlak, maar ook op economisch niveau (in Calcutta, waar onze hoofdlocatie voor productie is gevestigd). Het leer wordt op een zo duurzaam mogelijke manier gelooid. De concentratie chemicaliën is zo laag mogelijk en zware metalen worden vervangen voor stoffen die minder giftig zijn. Het leer wordt regelmatig getest door de SGS.

De productie houdt rekening met duurzaam gebruik van water en energie. Huiden zijn afkomstig van dieren die niet gehouden worden voor leer of vlees doeleinden.

Zijn de werkplaatsen fair trade?

In de werkplaatsen wordt naleving van de 10 principes van de World Fair Trade Organization (WFTO) strict nageleefd. Deze principes houden in:

  • Economische kansen creëren voor minder kansrijke producenten
  • Transparantie en strikte controle op naleving hiervan
  • Juistheid van bedrijfsprocessen
  • Eerlijke vergoedingen voor het werk
  • Geen kinderarbeid en gedwongen arbeid
  • Geen discriminatie in de werkplaats, gelijke behandeling van mannen en vrouwen
  • Goede werkomstandigheden
  • Promotie van Fair Trade handel
  • Milieuvriendelijke productie en handel

Hoe zit het met werkomstandigheden?

Een fair trade certificaat verzekerd de naleving van de 10 principes van de WFTO (World Fair Trade Organization), zoals hierboven besproken. Dit wordt gecheckt door middel van een jaarlijkse audit. Het MYOMY do goods team bezoekt de producenten 2 tot 4 keer per jaar en onderhoudt een goede relatie met haar fair trade organisatie. De Indiase organisaties hebben zelfs werknemers die kleinere bedrijven waar ze mee werken opleiden als het gaat om gender gelijkheid, kinderarbeid en het opkomen voor je rechten. MYOMY do goods zorgt ervoor dat de producenten op een goede manier voor hun families kunnen zorgen, zeker als het gaat om gezondheidszorg en educatie.

In onze werkplaatsen werken zowel mannen als vrouwen. Zij worden op gelijke wijze behandeld. De producenten verkrijgen een eerlijke vergoeding en werken onder goede werkomstandigheden, zoals vastgelegd door de WFTO.

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?

Stap 1. Winkelmandje

Kies jouw favoriete items in onze webshop! Ben je klaar met winkelen? Klik op het winkelmandje en controleer de aantallen en de producten. Als dit allemaal correct is, kun je je bestelling afronden.

Stap 2. Checkout

Bij de afronding van je bestelling kan je je betaalgegevens en adresgegevens doorgeven. Heb je al een account? Dan worden je persoonsgegevens automatisch toegevoegd als je inlogt. Controleer alle details voordat je je bestelling plaatst. Wanner je online hebt besteld en je e-mailadres hebt gebruikt, krijg je direct een bevestiging van je bestelling op de mail. Hierin vind je een overzicht van je bestelling.

Je kunt een bestelling alleen cancelen of wijzigen als de bestelling nog niet is verstuurd. Neem in dit geval zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice voor meer informatie.

Het is ook mogelijk om in het buitenland te bestellen (en te bezorgen).

Hoe kan ik betalen?

Er zijn 4 manieren waarop je kunt betalen, namelijk:

  • iDeal
  • Paypal
  • Klarna
  • Fashion Giftcard

Krijg ik een betalingsbevestiging?

Zodra je bestelling is verwerkt, krijg je een bevestiging-email waarin een betalingsbevestiging staat.

Heb je deze bevestiging niet ontvangen? Wacht dan enkele minuten en check je spambox, vanwege de kans dat de e-mail is geweigerd of geblokkeerd door je spam filter. Neem in elk ander geval graag contact op met onze klantenservice.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren of wijzigen?

Nadat je de bevestiging ontvangt is het natuurlijk mogelijk dat je iets besteld hebt dat je eigenlijk niet wilde ontvangen. Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Wij kunnen (namelijk) je bestelling alleen cancelen of wijzigen als de bestelling nog niet is verstuurd.

Heb je meerdere bestellingen geplaatst op dezelfde dag, dan is het mogelijk om deze bestellingen samen te versturen. Echter, kunnen wij de bestelling alleen samenvoegen als hij nog niet verwerkt is. Daarom raden wij ook in dit geval aan zo snel mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice.

Hoe zit het met uitverkochte artikelen?

Ons team van inkopen doet haar best om uitverkochte items zo snel mogelijk aan te vullen.

Als een product niet op voorraad is kan je onderaan het artikel je inschrijven voor een restock alert. Wij laten je dan zo snel mogelijk weten wanneer het artikel weer op voorraad is.

 Ons team van inkopen doet haar best om uitverkochte items zo snel mogelijk aan te vullen.

Als een product niet op voorraad is kan je onderaan het artikel je inschrijven voor een restock alert. Wij laten je dan zo snel mogelijk weten wanneer het artikel weer op voorraad is.

Wanneer het artikel niet meer bij ons op voorraad komt kunt u ook langs gaan bij een van onze retailwinkels. Vindt de dichtstbijzijnde retail winkel bij jouw via onze store locator.

Kan ik mijn bestelling terugsturen?

Ben je niet helemaal tevreden met jouw bestelde artikelen? Jammer, maar dat kan gebeuren! Wanneer de artikelen voldoen aan onze voorwaarden kun je deze retourneren. We zullen dan overgaan op terugbetaling van het aankoopbedrag. Om je aankoop te retourneren, stuur het terug aan onderstaand adres:

 

BBL – MYOMY do goods
Wittevrouwen 15
1358 CD, Almere
Nederland

Als klant ben je aansprakelijk voor de retourkosten. Deze kosten variëren per land of regio. Vergeet niet je aankoopbon te bewaren totdat je je aankoopbedrag weer terug hebt, voor het geval het product kwijtraakt tijdens de retourzending.

 

Houd er rekening mee de retourzending te voorzien van de originele pakbon, anders kunnen we je retour niet verwerken. Retourzendingen uit het buitenland, en de verwerking hiervan, kunnen tot 21 dagen duren. Als we je zending ontvangen hebben, storten we het aankoopbedrag binnen 7 dagen na verwerking aan je terug. Hiervoor gebruiken we de betaalmethode die gebruikt is bij de aanschaf van het product. Alle retourstortingen worden uitgevoerd onder GOODFORALL, dus zorg ervoor dat je dit niet over het hoofd ziet. Als je overige vragen hebt over je retourzending, neem dan contact op met onze klantenservice.

Ik heb een kortingscode of gift card, hoe gebruik ik deze?

Een kortingscode kan bij het afrekenen ingevuld worden bij stap 1 in het vakje ‘kortingscodes’. Let op! Een kortingscode is niet geldig op afgeprijsde artikelen of artikelen uit de sale. Een MYOMY do goods of ING giftcard kun je invullen in het vakje “giftcard”. Het is helaas niet mogelijk om meerdere kortingscodes tegelijkertijd te gebruiken.

Let op: kortingscodes en cadeaubonnen zijn niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen en zijn niet van toepassing op uitverkoopartikelen.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Na het plaatsen van je bestelling ontvang je binnen één werkdag een verzendbevestiging. Hierin staat een link met de track & trace code van DPD. Let op! Wij leveren alleen op maandag t/m vrijdag. Heb je binnen 5 werkdagen jouw bestelling nog niet ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. Wij zoeken dan zo snel mogelijk voor je uit wat de status is van jouw bestelling.

Bezorging

Wat is het bezorgproces?

Bezorging duurt 5-10 werkdagen voor bestellingen binnen Europa, afhankelijk van het land van bezorging. Voor bestellingen uit Australië, Rusland, Canada en de VS kan dit tot 14 dagen duren. Als je je bestelling niet binnen deze termijn ontvangen hebt, neem dan contact op met de klantenservice.

We zullen zo snel mogelijk nagaan waar je bestelling blijft.

Is levering op een ander adres mogelijk?

Het is mogelijk om producten op een ander adres te laten bezorgen: voer bij de bestelling het adres in waar jij wil dat je product bezorgd wordt.

Zijn er bezorgkosten?

Binnen Nederland rekenen we geen bezorgkosten, tenzij dit duidelijk wordt vermeld bij het specifieke product dat is besteld.

Opmerking: voor het verzenden van SALE-bestellingen rekenen we verzendkosten. Deze kosten variëren, afhankelijk van het land van waaruit u bestelt.

Er mist een item in mijn bestelling - wat nu?

Het kan helaas voorkomen dat er iets is misgegaan bij de verwerking van je bestelling. In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice met de vermelding van het probleem en je ordernummer. Onze klantenservice neemt je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoekt samen met jou naar de beste oplossing!

Ik heb een beschadigd item ontvangen - wat nu?

Het kan helaas voorkomen dat jouw bestelling beschadigd raakt tijdens de verzending. Als klant kun je hier natuurlijk niets aan doen! In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice met de vermelding van het probleem en je ordernummer. Stuur ook een aantal foto’s mee, zodat onze klantenservice meteen met je mee kan kijken. Onze klantenservice neemt je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoekt samen met jou naar de beste oplossing!

Ik heb een verkeerd item ontvangen - wat nu?

Het kan helaas voorkomen dat er iets is misgegaan bij de verwerking van je bestelling. In dat geval vragen we je direct contact op te nemen met onze klantenservice met de vermelding van het probleem en je ordernummer. Onze klantenservice neemt je bericht zo snel mogelijk in behandeling en zoekt samen met jou naar de beste oplossing!

Moet ik registeren om iets te kopen?

Nee, je kan ook bestellen zonder een online account.

Collectie

Hoe verzorg ik mijn product op de juiste manier?

Behandeling van je tas is niet noodzakelijk. De tassen worden afgewerkt met een natuurlijke beschermlaag. Hoe langer een product in gebruik is, hoe mooier het wordt. Als je je product toch wilt verzorgen, adviseert MYOMY een transparante en waterbestendige spray. Op dit moment zijn we bezig om een duurzame leerspray beschikbaar te maken. Deze zal gelanceerd worden in onze online shop.

Heb ik garantie op mijn producten?

Op iedere MYOMY do goods tas zit een garantie van 12 maanden. Als je een MYOMY product in de winkel aanschaft, kun je je garantie-inschrijving bevestigen door contact op te nemen met onze klantenservice.

Waar kan ik MYOMY producten vinden?

Naast onze eigen online MYOMY shop, kun je de dichtstbijzijnde winkel vinden via onze store locator. Hier vind je zowel een overzicht van winkels in de steden als andere webshops die MYOMY producten verkopen.

Klantinformatie

Hoe kan ik lid worden van de MYOMY gemeenschap?

Je kan lid worden van MYOMY do goods door een account te creëren. Met dit account kun je snel en veilig online bestellen. Onze webshop registreert je dan als klant – zodat je je persoonlijke informatie volgende keer niet opnieuw hoeft in te vullen. Via je account kun je ook alle online bestellingen die je eerder op onze website hebt gedaan, gemakkelijk inzien.

Hoe blijf ik up-to-date?

In de footer, – of door hier te klikken – kun je je inschrijven voor onze nieuwsbrief. Zo blijf je up to date over MYOMY do goods en alles rond nieuwe collecties, sales & nieuws. Altijd het laatste nieuws over onze collecties en merkactiviteiten? Volg ons op FacebookInstagram en YouTube.

Wat als ik een klacht heb?

Bij MYOMY do goods staan we altijd open voor de mogelijkheid om bij te leren. We hopen dat je contact opneemt met de klantenservice, en horen zo graag jouw opmerkingen en feedback terug.

Hoe kan ik mijn persoonlijke informatie wijzigen?

In “Mijn Account” in onze online shop, kun je al je persoonlijke gegevens wijzigen en opslaan.

Privacy

Wat gebeurt er met mijn persoonlijke informatie?

We beschermen je persoonlijke informatie. De informatie die we nodig hebben om jouw bestelling te verwerken wordt teneinde van dit doel bewaard. Alleen indien het nodig is om de bestelling te kunnen verwerken, wordt informatie gedeeld met derde partijen die deel van de service uitvoeren, die MYOMY do goods haar klanten biedt. Alle persoonlijke informatie wordt vertrouwelijk behandeld, in lijn met de Wet Bescherming Persoonsgegevens. Alle informatie hierover vind je uitgebreid terug in onze privacy policy.