Frequently Asked Questions

Green Friday weekend

Hoe werkt de kortingscode?

Je kunt van vrijdag 27 november t/m maandag 30 november gebruik maken van de code ‘GREENFRIDAY20’ voor een extra 10% korting op alle Outlet items.

Bij alle artikelen uit onze Outlet zijn de verzendkosten voor uw eigen rekening.

Waar is mijn pakket?

Heb jij je pakketje nog niet ontvangen? Tijdens sale periodes kan het door drukte tot 5 werkdagen duren voordat jij je pakketje in huis hebt. Hou vooral je Track & Trace code in de gaten die jij na verzending van ons in de mail toegestuurd krijgt!

Kan ik mijn sale item retourneren/ruilen?

Tijdens de feestdagen hebben wij een extra lang retour termijn, waarbij je jouw bestelling tot 31 januari 2021 kan terugsturen. Dit om voor jou het inkopen en retourneren van de cadeaus voor de feestdagen zo makkelijk mogelijk te maken!

Het ruilen van een sale artikelen voor een andere tas is niet mogelijk.

Ik ben de korting misgelopen.

Heb je afgelopen week een item bij ons gekocht dat zojuist in de Outlet is gekomen? Geen probleem, we komen je graag tegemoet en willen jou het verschil in prijs terugbetalen. Neem contact met ons op door een mail te sturen naar info@myomy.nl.

Productie en duurzaamheid

Wat maakt MYoMY een duurzaam tassen merk?

MYoMY is opgericht met het idee dat we een eerlijkere en duurzamere wereld kunnen creëren. Daarom is het versterken van mensen en zorgen voor de wereld onze belangrijkste missie bij alles wat we doen. We combineren ethiek, esthetiek en duurzame kwaliteit in tijdloze collecties. Ontworpen om van te houden en lang mee te gaan.

Lees hier alles over onze manier van werken.

Hoe duurzaam is de productie van MYoMY tassen?

MYoMY tassen zijn Fairtrade en milieuvriendelijk geproduceerd. Het leer dat MYoMY gebruikt is LWG-gecertificeerd, wat een strikte controle op de naleving van alle milieuregels betekent. Het leer is gelooid met minder chroom. Dit betekent een laag gebruik van giftige chemicaliën en zware metalen die worden vervangen door minder giftige. Het leer wordt regelmatig getest door de SGS.

Onze productie partners houden altijd rekening met duurzaam water- en energieverbruik.

Zijn de producenten waarmee MYoMY samenwerkt Fairtrade?

MYoMY is gegarandeerd Fairtrade. Binnen al onze werk- en productieplekken zien we strikt toe op de naleving van de 10 principes van de World Fair Trade Organization (WFTO):

• Kansen creëren voor economisch ondergeschikte producenten

• Transparantie en strikte controle op naleving

• Goede bedrijfsvoering

• Eerlijke vergoeding

• Geen kinderarbeid en geen dwangarbeid

• Niet-discriminerende werkplek, gelijke behandeling van mannen en vrouwen

• Goede arbeidsomstandigheden

• Bevordering van eerlijke handel

• Milieuvriendelijke productie en handel

We werken nu samen met Leatherina in Bangladesh als productie partner. Leatherina is hard op weg om WFTO-gecertificeerd te worden. Door nauw samen te werken kunnen we ervoor zorgen dat de 10 WFTO-principes worden nageleefd.

Hoe zit het met arbeidsomstandigheden?

Een Fairtrade merkcertificering garandeert naleving van de 10 principes van de WFTO (hierboven vermeld). Dit wordt gecontroleerd door middel van een jaarlijkse audit. Het MYoMY-team bezoekt de producenten 2 tot 4 keer per jaar en onderhoudt een hechte en langdurige relatie. De Indiase organisaties hebben zelfs werkgevers die kleinere, gerelateerde bedrijven in India voorlichten over gendergelijkheid, kinderarbeid en opkomen voor je rechten. MYoMY zorgt ervoor dat producenten voor hun gezin kunnen zorgen, vooral gericht op onderwijs, gezondheidszorg en persoonlijke ontwikkeling. In onze productie-eenheden werken zowel vrouwen als mannen en worden ze gelijk behandeld. De producenten ontvangen een eerlijke vergoeding en werken onder goede omstandigheden, zoals vastgelegd in de WFTO (World Fair Trade Organization). Wij geloven dat we door krachtige verbindingen en samenwerkingen een keten van empowerment kunnen creëren. Omdat iemand die ’empowered’ is, vaak iemand anders ’empowered’.

Bestellen

Hoe kan ik bestellen?

Stap 1. Winkelwagen

Kies jouw favoriete items van onze website. Heb je alles gevonden wat je zocht? Klik op het winkelmandje in de rechterbovenhoek van onze website. Controleer of de artikelen correct zijn en ga verder met afrekenen.

Stap 2. Checkout

Bij het afrekenen vul je jouw factuur- en verzendadres in. Als je een account hebt, log dan eerst in om je persoonlijke gegevens automatisch toe te voegen. Zorg ervoor dat je alle details controleert voordat je doorgaat. Klaar? Klik op ‘Bestelling plaatsen’. Na het afronden van je bestelling ontvang je een bevestiging per e-mail. In deze e-mail vind je een overzicht van de door jou bestelde artikelen.

Je kan je bestelling nog wijziging of annulering, zoland deze nog niet is voorbereid voor verzending. Neem voor meer informatie, zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice.

Bestellen (en bezorgen) in het buitenland is mogelijk.

Hoe kan ik betalen?

Er zijn 5 manieren om online te betalen:

  • iDeal
  • Paypal
  • Klarna
  • Creditcard
  • Bancontact / MisterCash

Kan ik cadeaubonnen gebruiken om te betalen?

Er zijn twee cadeaukaarten die je kunt gebruiken op de MYoMY webshop:

• MYoMY giftcard. Ga naar je winkelmandje en vul de unieke cadeauboncode in (die je in je e-mail hebt ontvangen) in het veld ‘kortingscode’.

• Sustainable Fashion Giftcard (max. of 50 euro). Kies voor betalen met de Sustainable Fashion Giftcard. Mocht de giftcard (tot 50 euro) niet genoeg zijn om het hele bedrag te betalen, dan kun je het resterende bedrag betalen met iDeal. Ga naar www.sustainablefashiongiftcard.nl voor meer informatie.

Hoe gebruik ik kortingscodes?

Vul uw kortingscode in terwijl u uw gegevens invult. Kies bovenaan de pagina voor ‘Klik hier om uw code in te voeren’.

Let op: kortingscodes en giftcards zijn niet geldig in combinatie met andere aanbiedingen en gelden niet voor sale artikelen.

Krijg ik een betalingsbevestiging?

Zodra je bestelling en betaling zijn verwerkt, ontvang je een orderbevestiging per e-mail.

Geen bevestiging ontvangen? Wacht een paar minuten en controleer je spambox, voor het geval de e-mail is geweigerd of geblokkeerd door je spamfilter. Mocht je toch niks hebben ontvangen, neem dan contact op met onze vriendelijke klantenservice.

Hoe kan ik mijn bestelling annuleren?

We kunnen je bestelling alleen annuleren of wijzigen als de bestelling nog niet klaar is gemaakt voor verzending.

Als je op dezelfde dag meerdere bestellingen hebt geplaatst, is het mogelijk om deze bestellingen samen te verzenden. We kunnen je bestellingen alleen combineren als de bestelling nog niet klaar gemaak voor verzending.

Neem hiervoor zo snel mogelijk contact op met onze vriendelijke klantenservice.

Hoe zit het met artikelen die niet op voorraad zijn?

Als een artikel niet op voorraad is, doen we ons best om deze zo mogelijk aan te vullen. Onze essential collectie wordt regelmatig aangevuld met nieuwe artikelen, maar onze seizoensartikelen hebben een beperkte voorraad. Aarzel niet om contact op te nemen met onze klantenservice als je vragen hebt over uitverkochte artikelen. Als we een artikel niet meer op voorraad hebben, neem dan eens een kijkje bij onze resellers. Bezoek onze winkel pagina voor een winkel in de buurt.

Kan ik mijn bestelling retourneren?

Ben je niet tevreden met je bestelling? Dat spijt ons te horen, maar je hoeft je geen zorgen te maken: je hebt 14 dagen bedenktijd. Voldoen de artikelen aan ons retourbeleid, dan kun je jouw bestelling dus binnen twee weken na ontvangst naar ons terugsturen. Om je bestelling te retourneren, raden we je aan naar je plaatselijke pakketpunt te gaan. Hier kan je jouw bestelling laten retourneren naar het volgende adres:

BBL – t.a.v. MYoMY
Wittevrouwen 15
1358 CD, Almere
The Netherlands

Je bent zelf verantwoordelijk voor de retourzending en -kosten. Deze kosten zullen per staat of land verschillen. Vergeet niet om je ontvangstbewijs te bewaren, totdat je order volledig is terugbetaald.

Let op: vergeet niet de pakbon in te vullen en mee te sturen met je retour, anders kunnen wij je retourzending niet in behandeling nemen.

De verzending en verwerking van internationale retourzendingen kan tot 21 dagen duren. Wanneer we je retour hebben ontvangen, storten we binnen 7 werkdagen je geld terug. Terugbetalingen worden uitgevoerd via de betaalmethode die u heeft gebruikt om uw bestelling te plaatsen. Controleer deze betalingsmethode. Alle terugbetalingen worden gedaan onder de naam: GOODFORALL. Is dit niet het geval, neem dan contact op met onze vriendelijke klantenservice.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Nadat je bestelling is verwerkt, ontvang je binnen één werkdag een verzendbevestiging per e-mail. Deze e-mail bevat een link waarmee je jouw bestelling kunt volgen.

Let op: als je je bestelling niet binnen 6 (Europa) of 14 (Wereldwijde) werkdagen hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.

Verzending

Wat is het verzendproces?

Verzending duurt 2 tot 5 werkdagen voor bestellingen binnen Europa, afhankelijk van uw land. Voor bestellingen uit Australië, Rusland, Canada en de VS kan dit tot 14 werkdagen duren.

Let op: als je je bestelling niet binnen 6 (Europa) of 14 (Wereldwijde) werkdagen hebt ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice. We kunnen nagaan waar je bestelling zich bevindt.

Waar is mijn bestelling?

Je ontvangt een e-mail van onze leverancier DPD, wanneer je pakket is verzonden. Controleer je spambox als je geen e-mail hebt ontvangen.

Volg je pakket met de Track & Trace code via de website van DPD. Je vindt deze code in de e-mail die je ontvangt wanneer je pakket ons magazijn heeft verlaten.

Is bezorging op een ander adres mogelijk?

Het is mogelijk om je pakket op een ander adres dan je factuuradres te laten bezorgen. Zorg ervoor dat je op dit adres bekend bent, zodat je pakket goed wordt afgeleverd.

Let op: dat je zowel de naam van het bedrijf als je eigen naam invult, wanneer je ervoor kiest om je bestelling op je werk te laten bezorgen.

Zijn er verzendkosten?

Binnen Nederland rekenen wij geen bezorgkosten voor bestellingen boven de € 50, -.

Let op: Voor het verzenden van bestellingen in de SALE brengen wij verzendkosten in rekening. Deze kosten kunnen variëren, afhankelijk van het land waar je bestelt.

Er ontbreekt een item in mijn bestelling - wat kan ik doen?

Het kan voorkomen dat er iets mis is gegaan bij het verwerken van je bestelling. Mis je een artikel in je bestellen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice. Vermeld in je bericht je klacht en ordernummer, zodat we je nog sneller van dienst kunnen zijn. Onze klantenservice lost het probleem zo snel mogelijk op en gaat samen met jou op zoek naar de juiste oplossing.

Ik heb een beschadigd artikel ontvangen - wat kan ik doen?

Soms kan het voorkomen dat er iets mis is gegaan met uw bestelling. Mis je een artikel van je bestelling of is het artikel dat je hebt ontvangen beschadigd, neem dan contact op met onze klantenservice . Vermeld je klacht en ordernummer, zodat we je nog sneller van dienst kunnen zijn. Onze klantenservice lost het probleem zo snel mogelijk op en gaat samen met jou op zoek naar de juiste oplossing.

Ik heb een verkeerd artikel ontvangen - wat kan ik doen?

Het kan voorkomen dat er iets mis is gegaan tijdens de verzending. Als dit gebeurd, neem dan contact op met onze klantenservice en vermeld je ordernummer voor een snelle afhandeling. Zij lossen het probleem zo snel mogelijk op en gaan samen met u op zoek naar de juiste oplossing.

Moet ik me registreren?

Nee, je kan ook producten bestellen zonder account.

Collectie

Hoe zorg ik goed voor mijn tas?

Elke MYoMY tas heeft een beetje aandacht nodig om een leven lang mee te gaan. De tassen zijn afgewerkt met een natuurlijke beschermlaag. Hoe langer het product wordt gebruikt, hoe mooier het wordt. We raden aan om je MYoMY-artikel te behandelen met een van de duurzame onderhoudsproducten die verkrijgbaar zijn in onze webshop.

Heb ik garantie op mijn producten?

Op elke MYOMY-tas krijg je 12 maanden garantie. Mocht je een beschadigd artikel hebben ontvangen of gaat het na korte tijd kapot, dan zorgt MYOMY voor een passende oplossing.

Neem contact op met onze klantenservice om het product te retourneren. Voeg een foto en je aankoopbewijs toe om aanspraak te maken op de garantie. We zullen onze uiterste best doen om eventuele problemen te onderzoeken en op te lossen.

Waar kan ik MYoMY-producten vinden?

Naast het online bestellen van MYoMY-producten in onze webshop, vind je de dichtstbijzijnde winkel op de winkel pagina. Ook vind je hier een overzicht van andere webshops die MYoMY verkopen.

Hoe verhoudt de kleur op het scherm zich tot de kleur van een product in het echt?

Vanwege de vele variaties in beeldschermen en browsers, kunnen de werkelijke productkleuren in het echt enigszins afwijken van wat online wordt weergegeven. Neem contact met ons op als je hulp nodig hebt bij het uitkiezen van een product.

Meer informatie

Hoe kan ik lid worden van MYoMY?

Bij MYoMY is het onze missie om iedereen die MYoMY draagt of ermee werkt te versterken. Wij zijn een community van makers, ontwerpers en klanten die met trots een MYoMY tas dragen of maken en een verschil willen maken in de wereld. We geloven dat we allemaal ‘change makers’ zijn en samen kunnen we een keten van empowerment creëren.

Naast het lid worden van MYoMY door een MYoMY account aan te maken, hopen we dat je ons wilt helpen onze keten van empowerment voort te zetten om de wereld te laten zien dat je goede dingen kunt doen door gewoon jezelf te zijn. Inspireer anderen door te laten zien dat goed doen net zo eenvoudig kan zijn als je glimlach delen.

Met je MYoMY account kan je veilig en snel bestellen. Onze online winkel registreert je als klant, zodat je jouw persoonlijke gegevens de volgende keer niet opnieuw hoeft in te vullen. Ook kan je alle eerdere bestellingen online bekijken.

Hoe blijf ik op de hoogte?

Schrijf je in de footer in voor onze nieuwsbrief. Zo blijf je op de hoogte van MYoMY en al het nieuws over duurzaamheid, onze collecties & uitverkoop. Wil je als eerste het laatste nieuws over onze collecties & merkactiviteiten ontvangen? Volg ons op Instagram enFacebook.

Wat als ik een klacht heb?

We staan altijd open om te leren. Deel jouw mening met ons door telefonisch of per e-mail contact op te nemen met onze klantenservice .

Hoe kan ik mijn persoonlijke gegevens wijzigen?

In Mijn account kan je jouw persoonlijke gegevens wijzigen.

Privacy

Wat gebeurt er met persoonlijke informatie?

Wij beschermen je persoonlijke gegevens. De gegevens die we nodig hebben om jouw bestelling te verwerken, worden opgeslagen. Alleen wanneer dit nodig is om de bestelling te verwerken, worden de gegevens gedeeld met partijen die een deel van de service die MYoMY biedt uitvoeren. Alle persoonlijke informatie wordt vertrouwelijk behandeld, in overeenstemming met de wet en de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG). Je vindt alle informatie in onsprivacy statement.